چراغ اخطار عیب سیستم انژکتور
 
مورچه
 
 

این آشکار ساز به ecu متصل است. هنگامیکه سوئیچ را باز می کنیم ، چراغ عیب یاب روشن می شود. به این روش می توانیم از سلامت آن اطمینان حاصل کنیم. پس از روشن شدن خودرو ، لامپ پس از 3 ثانیه خاموش می شود و تا وقوع اولین عیب در سیستم انژکتور خاموش می ماند. این عملکرد نشاندهنده ی عدم وجود عیب در سیستم انژکتور است. حال اگر این چراغ پس از 5 ثانیه خاموش شود ، این به معنای وجود یک عیب موقت در سیستم است. محل قرارگیری این آشکارساز در قسمت ، آمپر است.

بر حسب قاعده ، چراغ عیب یاب ، پس از روشن شدن خودرو ، در 5 موضع روشن می شود :

1- ecu ؛ در صورتیکه خودرو روشن شده باشد.

2- کویل دوبل ؛ در صورتیکه خودرو روشن شده باشد.

3- انژکتورها ؛ در این حالت خودرو به اصطلاحا ، 3 کار می کند.

4- سنسور اکسیژن ؛ در این حالت ابتدا چراغ به صورت چشمک زن عمل کرده و سپس حالت ثابت به خود می گیرد.

5- شیر برقی کنیستر

نکته : اگر عیب سیستم انژکتور برطرف شده باشد ، چراغ عیب یاب به صورت اتوماتیک ، بعد از 40 بار استارت خوردن خودرو ، خاموش می شود.

اگر هنگام باز کردن سوئیچ ، چراغ عیب یاب روشن نشد ، نسبت به تعویض لامپ پشت آمپر آن اقدام نمایید.





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 115
بازدید دیروز : 321
بازدید هفته : 436
بازدید ماه : 438
بازدید کل : 133849
تعداد مطالب : 1450
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1